Aug 14, 2009

H1N1: Minyak Kelapa Dara (Virgin Coconut Oil)

Minyak Kelapa Dara (Virgin Coconut Oil)

Disini saya ingin berkongsi sedikit maklumat untuk sahabat semua bagi mencegah penyakit H1N1. Minyak Kelapa Dara atau Virgin Coconut Oil (VCO) adalah salah satu altenatif sedia ada untuk mencegah penyakit ini. ini kerana VCO kaya dengan Lauric Asid yang berfungsi untuk menyokong sistem imiun dalam badan kita. Ia juga berfungsi sebagai anti-virus, anti-bakteria, anti-Protozoa dan anti-kulat untuk badan kita. ini kerana mengikut kajian H1N1 adalah satu wabak yang disebabkan oleh Virus dan bakteria.

Jadi VCO amat sesuai digunakan untuk mencegah penyakit ini. VCO banyak dipasaran sekarang. anda boleh mendapatkannya difamarsi yang berhampiran dengan anda. Tapi pastikan VCO yg anda beli tu adalah VCO yg asli. ini kerana VCO yg terdapat dipasaran kebanyaknya diimport dari Filipina. untuk memastikan ianya VCO asli adalah amat mudah iaitu minyaknya berwarna jernih (lutsinar) seperti air dan minyaknya akan membeku pada suhu di bawah 20 darjah celsius.

Selain dari itu saya nasihat anda semua elakkan dari memakan makanan fast food dan frozen food. Ini kerana bahan pengawit yg terdapat didalam makanan2 tersebut adalah punca yang menjadikan Virus Selsema sedia ada didalam badan kita menjadi semakin kuat dan daya tahan badan untuk melawan Virus ini menjadi lemah. Selain dari itu marilah sama kita berdoa agar negara kita ini selamat dari wabak tersebut.

Cubalah.

No comments:

Post a Comment